Az uniós klímavédelmi célok teljesítése érdekében az elektromos autóértékesítések jelentősen nőni fognak a következő években, azokhoz pedig nélkülözhetetlenek az akkumulátorok, „így évtizedekre bebiztosítjuk a magyar járműipar fejlődését és a nemzetgazdaságban betöltött szerepét” a nagy akkumulátor gyárak ide vonzásával – mutatott rá a Portfolio-nak adott exkluzív nagyinterjúban Joó István. A Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) vezérigazgatója egyúttal azt a kormányzati elvárást is megfogalmazta, hogy „a beruházások a legszigorúbb környezetvédelmi normákat betartva valósuljanak meg”. Elárulta, hogy a dühös lakossági reakciók mellett sem érzékelte a debreceni CATL gyár kínai tulajdonosánál az elbizonytalanodást; és úgy látja: „a kínai beruházó elkötelezett, hogy a magyar törvényeket minden szempontból betartsa.” Joó István meglátása szerint egyelőre nincs hatása a magyar befektetésösztönzési eredményekre a geopolitikai blokkosodás veszélyeinek, illetve az uniós jogállamisági vitáknak sem. A vezérigazgató a lapunknak adott interjúban jelentette be az egyedi kormánydöntési rendszer (EKD) átalakítását és részleteit, így például azt, hogy az eddigi 25% helyett a beruházási volumen 50%-áig lesznek elszámolhatók a megújuló energia termeléséhez kapcsolódó költségek. A növekvő országos villamos energia igények kapcsán rámutatott: ez a lépés "arról szól, hogy akik a saját energiaellátásuk érdekében szeretnének valamilyen kapacitást létrehozni, azt tudjuk támogatni."
A globális gazdasági háborúskodás, benne az amerikai támogatási program (IRA) veszélyezteti a magyar járműszektor súlyának további növekedését és a regionális ipari középhatalmi státuszt, hiszen a kibontakozó támogatási verseny központi eleme az elektromos autógyártás – állapította meg az Indexen megjelent vélemény cikkében Nagy Márton. A gazdaságfejlesztési miniszter ezért kijelentette: „nekünk sem marad más választásunk, mint elsők között beszállni a támogatási versenybe, megtöbbszörözve a források értékét azzal, hogy másokat megelőzve, könnyen, jól célzottan jutnak el a vállalatokhoz”.
CTP LinkedIn oldalán osztotta meg, hogy az elsősorban elektromos gépjárműalkatrészekkel és akkumulátor gyártással foglalkozó Shinheung SEC EU üllői logisztikai és ipari parkjukban fogja felállítani irodáját és gyártósorát.
Tesla-rajongók tömegei sereglettek a cég hamarosan megnyíló Berlin melletti gyárához, miután Elon Musk a közelgő nyitás alkalmából fesztivált rendezett a helyieknek - írja a Reuters. A rajongók mellett azonban a gyár ellen tüntetők csoportjai is megjelentek.
A Tesla mai közleménye alapján 139 ezer járművet szállítottak le a harmadik negyedévben, aminek a döntő többségét a Model 3 és Y típusok tették ki. Ilyen magas számokra még nem volt példa a cég történetében, de nem csak a leszállított, hanem a legyártott autók tekintetében is új csúcsokat produkált Elon Musk cége.
A Morgan Stanley elemzője, Adam Jonas szerint a Tesla kínai elektromosautó-értékesítése nullára eshet vissza 2030-ra. Ennek legfőbb okát abban látja az elemző, hogy a kínai-amerikai kereskedelmi kapcsolatok rosszul alakulnak, és kevés az esélye annak adatbiztonsági megfontolások miatt, hogy a két nagyhatalom önvezető elektromos autói egymás utcáin csak úgy szabadon működjenek.
Az elektromos teherautók gyártását tervező Nikola alapító-ügyvezetője nagy meglepetésre azonnali hatállyal lemondott és távozott a vállalat éléről tegnap. A bejelentést követően megütötték a Nikola részvényeit, melyek sokáig 30 százalékos mínusz körül is álltak, míg a nap végén 20 százalékkal lejjebb állapodtak meg végül. A Wall Street elemzői latolgatták ezt követően, hogy merre tovább.
Az elektromos teherautók gyártását tervező Nikola váratlanul bejelentette, hogy alapító-ügyvezetője, Trevor Milton azonnali hatállyal távozik a vállalat éléről. A vállalat igazgatótanácsa elfogadta a lemondását és helyét Stephen Girsky igazgatósági tag veszi át, aki korábban a GM ügyvezetője is volt.
A Nikolát még a múlt héten vádolta meg a tőzsdei cégek shortolására specializálódott Hindenburg Research, amely hosszabb elemzést tett közzé, melyben több ponton is csalással vádolták meg a Nikolát. A cég most közleményben válaszolt a vádakra és igyekszik tételesen cáfolni azokat. Az amerikai tőzsdefelügyelet is vizsgálatot indított az ügyben.
A BMW i4 tömegtermeléséhez szükséges üzemátalakítások miatt július 24. és szeptember 7. között szünetel Münchenben az új autók gyártása – írta a vállalat közleményében.
Néhány hónapja még elképzelhetetlen lett volna, hogy olyan nagyfokú költségvetési költekezésbe kezdjen a Merkel-kormány, mint amit a szerda éjjeli újabb, váratlanul nagy bejelentés is tükröz, igaz néhány hónapja még az is elképzelhetetlen volt, hogy egy vírus ekkora globális válságot okozzon. Mindenesetre kifejezetten fontos fejlemény, hogy Európa legnagyobb gazdasága, amelyet 2013-tól egy alkotmányos szabály is a folyamatosan pozitív költségvetési egyenlegre sarkallt, most „saját jogon” a GDP-je legalább 6%-át kitevő költekezést hajt végre. Ez, illetve az uniós helyreállítási alaphoz tett német-francia javaslat tényleg markáns fordulatot jelez a berlini vezetésben a költségvetési költekezés szükségességével kapcsolatban. A fordulat azon a felismerésen alapul, hogy most tényleg a zsebbe kell nyúlni a még nagyobb bajok megelőzése érdekében. Ez a magatartás viszont nemcsak Németország, hanem az egész kontinens gazdasági kilátásait is javítja és például a német autógyártóknak adott többlet támogatással áttételesen a magyar járműszektorra is kihat.
Cikkünk folyamatosan frissül a háború aktualitásaival.
Egy 300 milliárd jüan összegű hitelprogramot is elindítanak.
Folyamatosan frissülő cikkünk.
A rubelfizetés miatt fordulnak választott bírósághoz.
Czímer Gábort, az Új Szó belpolitikai újságíróját kérdeztük a Szlovákiában kialakult helyzetről.
Jelasity Radovánt, az Erste Bank elnök-vezérigazgatóját, a Magyar Bankszövetség elnökét kérdeztük a Checklistben.
A keddi Checklist a Portfolio Hitelezés 2024 konferenciáról jelentkezik.